RegioClub Brugge

Sinds augustus 2015 is Turnclub Varsenare de moederclub van de ‘Regioclub Brugge’. Een regioclub biedt gymnasten tussen het 4e en 6e leerjaar de kans om een gestructureerde turnopleiding te volgen in samenwerking met de GymnastiekFederatie.

Deze meisjes trainen zo’n 16h à 20h per week en aan de hand van een topsportbeloftestatuut kunnen zij genieten van 3 ochtendtrainingen.

Het doel van de regioclub is dat getalenteerde kinderen de kans krijgen om hun hobby uit te oefenen waarbij de balans tussen school/sport en vrije tijd beter is.

Wij werken samen met de Basisschool OLVA De Touwladder te Assebroek.

De meisjes van de regioclub zijn kansmakers om in het 1e middelbaar door te stromen naar de Topsportschool in Gent.  Julie Vandamme, Margaux Daveloose en Noémie Louon genieten daar nu van deze opleiding.